We Lead PRO

ROI van telefoonverkeer?

Het internet heeft de telefoon niet vervangen.

Telefoonverkeer vormt nog steeds een belangrijke bron voor consumenten en bedrijven om informatie in te winnen en opdrachten uit te laten voeren.

Maar wat is het effect van dit telefoonverkeer? Telefoonnummers komen we overal tegen op:

  • Abri's
  • Folders
  • Websites
  • Kranten
  • Bestelbusjes, auto's, vrachtwagens
  • Point of sale materiaal in winkels
  • Stickers

 

Vaak hebben we geen idee wat het effect is van het plaatsen van een telefoonnummer op deze kanalen. Er wordt altijd naar uw bedrijf gebeld, maar weet u ook waar vandaan er is gebeld en wat de kwaliteit van deze gesprekken is? Wij noemen dit Call Tracking.

 

Wat is call tracking?

Call tracking is het meten van het telefoonverkeer dat plaatsvindt. Wij maken onderscheid in de volgende onderdelen die we meten:

  • Wie is de beller?
  • Op welke datum en tijdstip is er gebeld?
  • Is er een voicemail ingesproken?
  • Wat is de gespreksduur geweest?
  • Deze gegevens worden per seconde in kaart gebracht

 

Bij Call Tracking registeren we kosteloos een separaat telefoonnummer. Dit kan een 0900, 0800 of regionaal nummer zijn en deze kan worden doorverbonden naar uw zelfde vaste nummer of mobiele nummer.

Op deze manier maken we inzichtelijk hoeveel telefoonverkeer uit de kanalen afkomstig is.

 

Case: adverteerder wil weten hoeveel er gebeld is door een reclame advertentie

Wij hebben voor deze adverteerder een separaat nummer geregistreerd met hetzelfde netnummer. Dit nummer is opgenomen in de krantenadvertentie. Zo is het voor de adverteerder inzichtelijk geworden of er daadwerkelijk gebeld is op dit nummer.

 

Case: hoe vaak wordt er gebeld op basis van uw website?

Wij hebben aparte telefoonnummers geregistreerd die alleen op de website werden vertoond. Op deze manier kon inzichtelijk worden gemaakt wat de waarde is van de website in termen van zachte conversie: telefoonverkeer.

 

Case: adverteerders met landelijke vindbaarheid

De website van deze adverteerders fungeert als portal en in heel Nederland kunnen consumenten en bedrijven de diensten afnemen van deze website. Er is een centraal klantenservice nummer aanwezig. Wij hebben dit zodanig ingeregeld dat in elke provincie de website een ander netnummer vertoont. Zo maken we inzichtelijk waar bellers vandaan bellen naar de klantenservice.

 

Case: Doormeten van Call Extensions in Google Adwords

Google Adwords meet de clicks en de clicks naar een telefoonnummer op uw advertenties, maar u wilt verder kijken dan deze clicks en zien of er ook daadwerkelijk gesprekken zijn plaatsgevonden door middel van uw advertentie. Voor diverse advertentiegroepen registreren we diverse telefoonnummers en richten het dashboard in. Zo wordt de ROI inzichtelijk van deze Adwords advertenties.

 

Oplossing: We Lead PRO: Realtime Call Tracking

Wij bieden op dagelijkse basis rapportages om inzicht te geven in call tracking. Voorbeelden van dashboards:


Gekwalificeerde calls vs. niet-gekwalificeerde calls

 

Calls (trended)

 

Bel Me Terug (trended)

 

Call Me Back en Offerte aanvragen

 

Calls per regio

 

Wie profiteert van Call Tracking?

Deze oplossing is voor bedrijven, online marketing bureaus en (conversie)marketeers die willen weten hoeveel telefonische leads er via de website, webwinkel of adwords-campagne binnenkomen. De oplossing wordt ook veel gebruikt door online marketingbureaus die worden afgerekend op basis van het aantal leads en willen zien wat de effecten zijn van de verschillende verkeersbronnen en campagnes.

 

Meer weten? Stel uw vraag!

Naar aanleiding van uw vraag nemen we zsm. telefonisch contact met u op:

 

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden?

Neem vrijblijvend contact met ons op: